woensdag 22 februari 2012

Tangle Teezer

Deze haarborstel heb ik enkele weken gekocht en ik wil jullie graag laten weten wat mijn ervaringen hiermee zijn.

De naam zegt het eigenlijk al: deze borstel is ontwikkeld om gemakkelijk en pijnloos klitten uit het haar te halen. Deze borstel is ontworpen door kapper Shaun P.  Hij heeft de borstel zo ontworpen dat klitten gemakkelijk uit te kammen zijn en de haarschubben gaan liggen. Dit geeft je haar die mooie glans. 

En wat de klitten betreft klopt dit! Klitten kam ik er met gemak uit. Eerder bleef een borstel nog wel eens steken in mijn haar maar met deze borstel glij ik er zo doorheen. Nu moet ik wel toegeven dat mijn haar niet zo snel klit. Mijn  haar is echter niet meer gaan glanzen sinds ik deze borstel gebruik. 

Nu over het uiterlijk. De borstel in ongeveer net zo groot als je hand en je kan de borstel in verschillende kleuren kopen. Ik vind de borstel wel veel weghebben van een hondenborstel! En ik mis eigenlijk een steel. Dit merk ik vooral als ik mijn haar in een staart wil kammen. Dat gaat vrij  lastig.

Wat wel fijn is aan deze borstel is dat hij geheel van plastic is gemaakt. Dit maakt het schoonmaken van de borstel gemakkelijk. Je kan de borstel omspoelen met lauwwarm water of als het nodig is wassen met shampoo.

Deze borstel is echter niet te gebruiken met hitte. Dus niet in combinatie met een föhn! Lijkt me sowieso lastig want volgens mij brandt je dan ook meteen je fikken..... (geen steel) Dan zullen de pinnetjes namelijk gaan smelten en vervormen. Niet doen dus...

Bij aankoop van dit product krijg je een handig boekje met tips voor het stijlen van je haar en het bewaren van je Tangle Teezer.

Ik gebruik deze borstel nu iedere dag op droog en nat haar. En ik ben er zeer tevreden over. Indien je veel last hebt van klitten kan ik deze borstel zeker aanraden. (Wel raad ik je aan om ook een borstel met steel te kopen voor erbij...)
De Tangle Teezer is te koop voor ongeveer 13 euro.
Deze borstel is ook te koop in reisformaat. 



1 opmerking:

  1. Leuk! Heb ook heel veel last van klitten smorgens. Waar kan je deze borstel kopen? Lijkt me heel handig!

    Groetjes kimberley

    BeantwoordenVerwijderen