maandag 6 februari 2012

Dagcrème & Nachtcrème

Ik gebruik echt al sinds mijn 15de een dag en nachtcréme. Toen ik hiermee begon was het vooral vanwege de acne die ik toen had. Dit is gelukkig door het gebruik van de Diane 35 pil weg gegaan. Ik gebruik de Diane pil nog steeds.
Ik heb ook echt alles geprobeerd. Van hele dure crémes en serums tot de "natuurlijke" crémes die te koop zijn bij natuurwinkels. Ook speciale oogcrèmes tegen blauwe kringen of wallen..."I tried it all".
Mijn conclusie: Het helpt niet zo veel.....
Beloftes variërend van "het verdwijnen van grove poriën" tot "het verzachten van fijne rimpeltjes" worden gewoon niet waargemaakt. Dus een aantal maanden geleden had ik al zoiets van wat heeft het nog voor zin om dure crèmes te gebruiken?
Toen ik het programma Van den Elsen wacht op antwoord had gezien was ik het helemaal zat. (Als je dit programma nog niet gezien hebt kijken!)

Uit dit programma komt eigenlijk naar voren dat we gewoon worden voorgelogen! Ik snap echt niet dat de EU dit toelaat. Het is de reinste kwakzalverij. Iets waar onze overheid ons tegen zou moeten beschermen. Waarom gebeurd dit niet? Die vraag zal wel nooit beantwoord worden.....

Als ik het er met vriendinnen over heb dan hoor ik vaak "ja, maar eigenlijk wisten we dit al". Dus waarom blijven we het toch kopen?

Dit programma beaamt wat ik al jaren tegen vriendinnen roep. Zonlicht is de vijand!!!!
Een hoge SPF is dus heel belangrijk. Ik smeer sinds mijn 18de dagelijks een hoge factor.
Voor de tijd smeerde ik me ook altijd goed in als ik op zomervakantie was. Wel kreeg ik vaak de opmerking. Dan wordt je niet bruin.... Niet waar! Hieronder heb ik een filmpje van ongeveer een jaar geleden met meer informatie hierover.


Het nadeel van het gebruiken van een factor is dat deze crèmes niet werken zonder alcohol. Dus dat ingrediënt moet je maar voor lief nemen. Zelf heb ik hier geen last van dus voor alleen in mijn dagcrème vind ik het prima.

De dagcrème die ik nu gebruik is van Annemarie Borlind. Deze dagcrème bevat factor 30 en beschermd tegen UVA en UVB straling. Daarnaast is het waterproof. Ook is de crème lekker vet en dat is vooral nu in de winter erg prettig! Deze crème kost ongeveer 20 euro. Annemarie Borlind zegt alleen natuurlijke ingrediënten te gebruiken. Deze crème is te koop bij natuurwinkels.
De nachtcrème die ik nu gebruik is gewoon van de Kruidvat. Dit is een nachtcrème voor de overgevoelige huid. Het bevat geen parfum of andere irriterende stoffen BEHALVE: Alcohol. Waarom ze deze stof in de crème hebben zitten is mij een raadsel...
Ik vind deze crème net iets te dun dus als deze op is (krent die ik ben) ga ik kijken voor een andere misschien dikkere crème zonder alcohol. Deze crème was trouwens maar rond de 4 euro. Zodra ik een goede nachtcrème heb gevonden zal ik het jullie laten weten.

Een oogcrème gebruik ik niet meer. Ik heb namelijk nooit maar enig verschil kunnen ontwaren. Ik smeer nu gewoon mijn dag- of nachtcrème over mijn ogen. En dat gaat echt prima. Dus dames/heren..verspil je geld hier niet aan!!!

Ik hoop dat jullie wat hebben aan mijn tips.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten