maandag 20 februari 2012

Style by Lauren Conrad

Ik heb aardig wat makeup en mode boeken op mijn makeuptafel staan. Dit natuurlijk omdat ik ze leuk vind om te lezen. (En ze daar leuk staan.) Alleen zijn niet alle boeken daadwerkelijk behulpzaam.
Zo niet Style van Lauren Conrad. Ik had dit boekje zo uit en er stonden echt tips in waar je wat aan hebt! Bijvoorbeeld over het vermaken van kleding, of het dragen van vintage. Ook geeft zij tips over hoe je je eigen stijl kunt ontwikkelen. De cover van dit boek vind ik wat minder. Ik krijg er een hert-in-de-koplampen-gevoel bij.
 
Bron: ilovefashionnews.nl

Wat ik goed vind aan haar boek is dat zij geen "essentials" voor de kledingkast opdringt. Want zoals zij ook aangeeft in haar boek. Is iedere kledingkast anders en heeft het dus geen zin om iemand anders te vertellen wat zij in hun kast zouden moeten hebben liggen. Dit is iets wat je zelf zult moeten uitzoeken.
Ik hou bijvoorbeeld veel van blazers. Ik draag ze op een jurk en een spijkerbroek. Naar werk en in mijn vrije tijd. In de lente en zomer draag ik ze ook als jas. Daarom zijn dit essentiële kledingstukken voor mij. Dat wil niet zeggen dat dit voor jou ook zo is.

Wel geeft ze aan wat haar essentiële kledingstukken zijn en hoe zij deze combineert. Leuk om te zien als inspiratie! Bron foto: hillsfreak.blogspot.com

Ook verteld ze wat zij meeneemt op vakantie of een kort weekendje weg. Handige tips voor als je (zoals ik) te veel wilt meenemen.






In dit boek vertelt de visagist van Lauren hoe zij een dag en een nacht makeup aanbrengt. Als je een al wat doorgewinterde beauty blogger bent zoals ik heb je daar niet zo veel aan. Maar het is wel leuk om te lezen.

Bron: theskinnystiletto.com

De schrijfstijl in de boek vind ik heel huiselijk en down to earth. En dat is misschien ook juist de kracht van Lauren Conrad.
Dit boek is dus een aanrader voor degene die moeite hebben met het samenstellen van een eigen garderobe!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten