zaterdag 1 januari 2011

Mijn favoriete Foundation!!

Ten eerst sorry dat ik al zo lang niet naar mijn blog heb gekeken! Kwam een beetje door tijdgebrek en irritaties die ik had met blogger.com. Het verspringen van foto's etc... Ik heb niet zo veel geduld met internet... Eigenlijk heb ik over het algemeen niet zoveel geduld XD

Maargoed ik ben er weer en graag zou ik met jullie willen delen wat mijn favoriete foundation is. Ik snap echt niet waarom niemand anders deze foundation genoemd heeft! Het is eigenlijk de eerste echte foundation die ik ooit heb gekocht. (Die van drogisterijen tel ik niet mee namelijk.) En het was gewoon liefde op het eerste gezicht (letterlijk).

Het is de Select SPF 15 van MAC.

Dit staat er op de site van MAC:
"Onze op water gebaseerde vloeibare foundation. Combineert medium dekking met een SPF 15. Biedt een frisse, natuurlijke matte finish. Dekking is opbouwbaar, blijft lang zitten: helpt bij het beschermen van de huid de hele dag. Niet-vet. 18 tinten.
De beste manier om je huid te verwennen!"

Wat ik zelf fijn vind aan deze foundation is dat het een zeer natuurlijke finish heeft. Ik heb namelijk niet zoveel foundation nodig. Eigenlijk alleen om de roodheid uit mijn gezicht te halen. Mijn oneffenheden werk ik toch weg met een concealer (Touché Eclat van YLS). Deze foundation heeft bij mij nog nooit zo'n afschuwelijk "cake" effect gehad.

Dat er een SPF in zit boeit mij eerlijk gezegd niet zo omdat ik toch zelf altijd factor 50 gebruik. Maar als je dat niet doet is dit zeker een pré.

Mijn huidtype zit een beetje tussen vet en gecombineerd in. Daarom vind ik het fijn dat de foundation op waterbasis is. Ik heb al genoeg vet van mezelf ik hoef er niet nog meer bij...

Deze foundation sluit precies aan bij de kleur van mijn huid wat bij mij toch vaak moeilijk is. Ik ben namelijk best wel bleek waardoor ik bij veel merken alleen voor mijn zomer foundation terecht kan. Ik heb de kleur NW20 waarbij NW staat voor Not Warm. Oftewel mijn huid heeft een koele ondertoon.

Ik breng mijn foundation aan met een gewone foundation kwast over mijn hele gezicht. Ook onder mijn ogen en in mijn nek. Ik doe het ook onder mijn ogen omdat ik dan minder concealer nodig heb. Concealer heeft namelijk meer de neiging om te "caken". 
Het is wel belangrijk dat je de foundation goed afpoederd. Het wil namelijk nog wel eens gebeuren dat de foundation afgeeft. Zelf heb ik daar niet zoveel problemen mee maar ik kan me voorstellen dat anderen dat wel hebben. De poeder die ik momenteel gebruik is die van Estée Lauder Ludicity 01 light. (Een losse poeder waar opzich niets mis mee is maar ook niet  denderend goed is.) Zo heeft mijn gezicht een matte finish waar ik van hou. Als ik glans op mijn gezicht wil voeg ik dat zelf wel toe op de plekken waar IK het wil. Hou je meer van de "damp" look dan is deze foundation niet voor jou.

Toen het weer tijd was om een foundation te kopen dacht ik er nog over na om een nieuwe te proberen. Maar ik ben helaas al vaak teleurgesteld door andere foundations. En als je weet dat iets goed is...

Op makeupalley krijgt deze foundation een 3.1 dit omdat veel dames last krijgen van een droge huid. Als je hier aanleg voor hebt is dit misschien niet de foundation voor jou.

Hoop dat je wat hebt aan mijn review!
XOXO

1 opmerking:

  1. fijne review, ik ga hem zeker ooit eens proberen als ik een nieuwe foundation nodig heb :)

    http://makeupyourfashion.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen