dinsdag 31 januari 2012

Mijn konijn(en) en ik

Dit wou ik even met jullie delen. Dit is één van mijn twee konijnen Uk.


Sinds gisteren zitten mijn konijnen binnen omdat het zo vriest. Dan bevriest namelijk het waterflesje en konijntjes kunnen niet lang zonder water. =)

Uk is een Pooltje dit is een ras die nog een slag kleiner is dan de dwerg-rassen. Deze konijntjes hebben een witte vacht met rode of blauwe ogen. (Dit is wel zeldzamer en dus duurder.) Uk hebben we jaren geleden bij een fokker gekocht. Ze was eigenlijk van mijn zus maar toen zij het huis uit ging is Uk bij mij gebleven.

Zoals ik al eerder zij heb ik twee konijnen. De ander heet Puk en is een hangoordwerg. Ook erg schattig. Hij is een stuk rustiger (en groter!) dan Uk en ontzettend aanhankelijk. Als je voorbij de kooi loopt loopt hij met je mee. En als je hem aait gaat hij er echt voor liggen. Supergrappig beest!








Nu vraag je je zeker af, "waarom wast ze in 's hemelsnaam haar konijn? Gaat ze niet een beetje ver met dit beauty gedoe?"
Uk heeft helaas last van plak poep. Dit komt door een scheef gebit waardoor ze niet goed kan eten en niet genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt. Ze voelt zich niet zo fijn en daarom eet ze haar zachte poep niet meer op. Waardoor het dus gaat plakken. Wat is hieraan te doen? Ten eerste wassen en ten tweede naar de dierenarts om haar tanden te laten knippen. Ze is echt een beetje zielig dus. =( Gelukkig voelt ze zich na deze wasbeurt weer beter. Ook al ziet ze er niet zo gelukkig uit op de foto's....                                           En waarom nou juist konijnen? Ze zijn gewoon ontzettend schattig en gezellig. Als ik thuis kom en ik zie ze gezellig bij elkaar zitten dan krijg ik gelijk een glimlach op m'n gezicht. En daar gaat het bij huisdieren om, toch?

1 opmerking: