maandag 23 januari 2012

Bruidsmakeup

Het bruidsseizoen staat al weer bijna voor de deur. Dus het leek mij leuk jullie wat tips vanuit het veld mee geven ;)
In oktober is een van mijn beste vriendinnen getrouwd. En ik mocht voor de bruiloft haar make-up doen. Wat ik natuurlijk een enorme eer vond! Tijdens het opmaken zijn er ook een paar mooie foto's gemaakt die ik graag met jullie wil delen.



Graag wou ik jullie nog wat tips meegeven als je bijvoorbeeld zelf je bruidsmakeup gaat doen of bij een ander.

-Indien bij een ander, doe een makeuptest. Spreek met de bruid door wat ze wil en breng dit aan. Je kan daarna een facechart maken voor de dag zelf. Dan hoef je je geen zorgen te maken dat de bruid de makeup op het moment suprême niet mooi vindt. 
-Indien bij een ander, kom op tijd! Ik was namelijk te laat omdat we op het laatste moment nog de DVD van het vrijgezellenfeest moesten branden. Dit geeft echt enorm veel stress! (Gelukkig is alles gewoon goed gekomen)
-Doe eerst het haar dan de makeup. Het haar kost namelijk meer tijd. En je kent het gezegde "Als je haar maar goed zit." Makeup kan veel redden maar een mislukte coupe niet!
-Gebruik neutrale kleuren. De jurk trekt al veel aandacht naar zich toe. Een bescheiden makeupje is alles wat er nog nodig is om de bruid op haar dag te laten stralen.
-Gebruik geen lipgloss maar lipstick. Lipgloss moet je constant bijwerken een neutrale lipstick blijft langer zitten. Een lipstain zou nog idealer zijn als je die hebt. Let daarbij wel op uitdroging van de lip.
-Gebruik fix+ of een andere settingsspray op de makeup te fixeren. Dat scheelt een hoop "bijgepoeder" en voorkomt gestress bij een tranendal. Die er ALTIJD zal komen.
-Neem alle makeup CONSTANT met je mee. Je weet maar nooit wanneer je moet bijwerken voor bijvoorbeeld een foto. En je zult altijd net zien dat je beautycase nog in de auto ligt als haar wimper los laat. AARGH STRESS!


Veel succes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten